User Tag List

Ergebnis 1 bis 20 von 20

Thema: Splinter Cell Double Agent - Problem "Crash"

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0

Splinter Cell Double Agent - Problem "Crash"

Hallo ihr,
    ich hab splinter cell double agent installiert. aber ich kann den solo-modus nicht öffnen (multiplayer geht). bei mir kommt immer die meldung:
    ** must check**
    und wenn ich dann auf ok klicke kommt:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: c:/programme/ubisoft/splinter cell double agent/scda-offline/system/splintercell4.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
    Please contact the application's support team for more information.

Habe die aktuellsten Grafiktreiber installiert (gt 240)

patch für v1.02a hab ich auch schon drauf.

es ist anzunehmen dass der singleplayer wegen einer fehlermeldung im hardwarecheck nicht funktioniert:

also kann mir jemand vllt. erklären warum es mir anzeigt ich hätte ne falsche / veraltete treiberversion installiert?

bitte um support

grüße!

Mapping-Profi Avatar von eXi
    Renommee-Modifikator
    26
    Vielleicht mal alle Versionen von C++ Runtime installieren?
    Wüsste jetzt auch nicht woran das liegt.

Foreninventar Avatar von Gu4rdi4n
    Renommee-Modifikator
    17
    ich denke, dass das game einfach den treiber nicht erkennt.

Schonmal mit einem älteren grafiktreiber probiert?

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    komisch is ja, ich hatte mir die Splinter cell Complete edition geholt und als erstes Double Agent ausprobiert. und da gings einwandfrei !

Renommee-Modifikator
    17
    auch mit den neuesten treibern?

wenn ja, geh in deinen steam ordner, sicher es weg, tus über steam deinstallieren, kopier den ordner wieder rein und installiers nochmal

vielleicht hat dir irgendwas das redist packet zerschossen!

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    äh...ich habs nich über steam erworben ! habs von Amazon.de

Renommee-Modifikator
    17
    aso ok, dann deinstalliers normal und haus neu drauf

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    hab ich ja schon vorher....funzt trotzdem net....

Renommee-Modifikator
    17
    Dann mal das redist deinstallieren

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    sry aber wo kann man man die redist deinstalln ?

Zitat Zitat von Stefan256 Beitrag anzeigen
    sry aber wo kann man man die redist deinstalln ?
    besser gesagt gibs da n bestimmtes was ich deinstallieren muss ???

Dmx6: Doppelposts bitte unterlassen.
    Geändert von Dmx6 (19.08.2011 um 17:07:46 Uhr)

Renommee-Modifikator
    26
    Zitat Zitat von Stefan256 Beitrag anzeigen
    komisch is ja, ich hatte mir die Splinter cell Complete edition geholt und als erstes Double Agent ausprobiert. und da gings einwandfrei !
    Das kann ich nicht einordnen.

Das Spiel funktioniert mal einwandfrei? Was hast du denn anders gemacht?

Renommee-Modifikator
    17
    du musst halt das richtige finden

am besten nach datum eingrenzen

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    keine Ahnung....vielleicht neue treiber, Runtime C++ auf neuesten Stand, usw. ich wüsste nich an was es liegt...na jedefalls hatte ich Double Agent wieder deinstalliert und splinter cell 1-3 gespielt und jetz wollt ich wieder Double Agent zockn und jetz gehts auf einmal net mehr. ich hab auch bei anderen Foren gelesn dass es ein Programm geben soll womit man Spiele, Programme, etc. wie am nach dem ersten Installieren starten kann. Und so wieder funktionieren. dann gabs da noch was mit der SCDA Offline Anwendung ne Verknüpfung aufn Desktop erstellen und dann umbenennen also :"C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System\SplinterCell4.exe" -ll >mit dem "-LL" am Ende....hat aber auch nix gebracht. Ich weis echt net mehr weiter......

Renommee-Modifikator
    17
    das ist egal auf welchem stand das redist ist!

jedes game braucht ein anderes!
    deinstallier es einfach und haus neu drauf

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    lol ich hab jetz von dem weiter oben gezeigten bild "Microsoft Visual C++ 2005 Redist deinstalliert und hab darauf hin Splinter Cell neu installiert. und jetz das !!!!

Uploaded with ImageShack.us

und dann bricht er den Setup ab.
    Geändert von Stefan256 (19.08.2011 um 20:08:04 Uhr)

Renommee-Modifikator
    17
    du solltest nicht den markierten deinstallieren, sondern den, der vom datum mit der installation von SCDA übereinstimmt

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    das war ja auch der...glaub ich

so hab jetz alles redists drauf, hab Splinter cell neu drauf gemacht aber es regt sich immer noch nix immer noch das gleiche, ins Hauptmenü kommt man. man startet neues Spiel . Ladebildschirm der ersten Mission dann ein Schwarzer bildschirm und ich lande wieder auf dem Desktop mit dem Fehler oder Hinweis das die Exe- Datei geschlossen werden muss...

Ich will endlich zocken !!!! hat nich irgendwer ne Idee ???
    Geändert von Dmx6 (20.08.2011 um 14:07:01 Uhr) Grund: Trippelpost

Renommee-Modifikator
    26
    So sehr du spielen willst. Pushen mit Doppel- und Trippelposts bringen dich nicht weiter und sind hier verboten wenn nicht mindestens 24h zwischen dem letzten und dem neuen Post liegen.

BTT: Du solltest ja das redist deinstallieren, welches vor der Installation bzw nach der Deinstallation von SCDA installiert wurde. Hast du das mal gemacht?

Außerdem: Wie lang ist die Geschichte her mit dem deinstallieren und spielen von SC 1-3? Hast du vielleicht die Möglichkeit in der Systemwiederherstellung nachzugucken was du seitdem geändert hast? Wichtige Installationen werden normalerweise mit Wiederherstellungspunkten versehen. Vielleicht kannst du ja wieder zurück zu dem Punkt wo SCDA funktionierte.

EDIT: 2 Sekunden Google:

Spoiler:

If you're getting the CRASH **MUST CHECK** or Microsoft Visual C ++ Runtime Library errors, try downloading and installing the DirectX end-user redistributable released 3/7/2008, available here as directx_mar2008_redist.exe. This DirectX redistributable includes all of the available DirectX 9.0c runtime versions.

First, apply both SCDA version 1.01 and 1.02 patches, available here, before installing the DirectX redistributable. These patches are for the US version of the game ONLY, but if you have a non-US version, you can run SC4UpdateLauncher.exe found in C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\support\UpdateLauncher.

directx_mar2008_redist.exe is a self-extracting archive. To install for Win XP:
    -- a. Log into Windows with full Administrator privileges, and close all open applications.
    -- b. Download directx_mar2008_redist.exe to a folder on your hard disk, NOT to the Desktop.
    ----- 1. Click on the language you want in the Change Language: list, then click on the Change box.
    -- c. Use Start > Run to run it, which will extract the contained files.
    ----- 1. Click on Start > Run, and browse to where you saved directx_mar2008_redist.exe.
    ----- 2. Double-click on the file to put it in the Open: box.
    ----- 3. Click on OK to run it.
    -- d. Disable all anti-virus/adware/spyware/pop-up software running in the background.
    -- e. Again use Start > Run to run DXSETUP.exe from the extracted files. This will install the DirectX redistributable.
    -- f. Reboot, log into Windows with full Administrator privileges, and close all open applications.
    -- g. Disable all anti-virus/adware/spyware/pop-up software running in the background.
    -- h. Start SCDA.

May help, may not, but it's worth a try!

Heimdall
    Welcome to the Forums!

Suggestions, to do in the order shown:

1. Start the game by double-clicking on the SCDA Desktop icon, which you should have selected to create at the end of game installation.
    -- a. Do *NOT* use the DVD RUN SPLINTER CELL DOUBLE AGENT menu item!
    -- b. If you did not create an SCDA Desktop icon during installation, create one that points to "C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDALauncher.exe" and starts the game in "C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent".
    ----- 1. Right-click on a blank area of the Desktop, and click on New > Shortcut in the resulting drop-down menus.
    ----- 2. These paths assume that you installed using the defaults.

2. Apply both SCDA patches or run SC4UpdateLauncher.exe, as detailed in my post of Fri March 16 2007 22:17, above.
    -- a. Before applying the patches, reboot, log into Windows with full Administrator privileges, and close all open applications.
    -- b. When patch application is complete, start SCDA by double-clicking on the Desktop icon.

3. Download and install the Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package released 4/10/2006, available here as vcredist_x86.exe.
    -- a. Click on the language you want in the Change Language: list, then click on the Change box.
    -- b. Install as detailed for the DirectX end-user redistributable in my post of Fri March 16 2007 22:17, above.
    -- c. When installation is complete, reboot, log into Windows with full Administrator privileges, and close all open applications.
    ----- 1. Disable all anti-virus/adware/spyware/pop-up software running in the background.
    -- d. Start SCDA.

4. Download and install the DirectX end-user redistributable, as detailed in my post of Fri March 16 2007 22:17, above.
    -- a. Click on the language you want in the Change Language: list, then click on the Change box.
    -- b. When installation is complete, reboot, log into Windows with full Administrator privileges, and close all open applications.
    ----- 1. Disable all anti-virus/adware/spyware/pop-up software running in the background.
    -- c. Start SCDA.

Heimdall
    First make sure you update and patch the Game fully, before doing anything. Apply both version 1.01 and 1.02 patches. These patches are for the US version of the game only, but if you have a non-US version, then you can run the SC4UpdateLauncher.exe found in C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\support\UpdateLauncher.

Start the game by double-clicking on the SCDA Desktop icon. Do 'not' use the Dvd RUN SPLINTER CELL DOUBLE AGENT menu option.

Are you getting any Runtime ERROR messages when you launch the Game, or any 'MUST check' message ? First make sure that you have fully updated the DirectX 9c runtime files, and all the VC++ redistributable packages from Microsoft's website. These must be updated.

What are your full PC specs ? As a side note, Try this method which I'm giving below, if it does not work then something else needs to be done.

Locate the game's Launcher i.e. SCDALauncher, and create a shortcut. After that insert the following command at the end of the target line, under the shortcut TAB:

"C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDALauncher.exe" -ll

Also give this a try:

"C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDALauncher.exe" menu.unr -ll

To force the game to use only DX9, you can also try this:

"C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDALauncher.exe" -DX9

You can also add the above '-ll' switch by inserting it under the Game's executable i.e. splintercell4.exe. Go to 'C:\Program Files <x86>\Ubisoft\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System', and locate splintercell4.exe and create a shortcut of this file, and add the above command.

"C:\Program Files <x86>\Ubisoft\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System\splintercell4.exe" -ll

Also look here under the Compatibility TAB, and check and tick the options Disable Desktop Composition, and 'Disable Visual themes'. Now click on this .exe and run the Game.

If you are facing any kind of resolution issues, then you can also manually enter the Resolution values inside the splintercell4.ini config file. This file can be found under the same path i.e. Program Files <x86>\Ubisoft\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System. Just look for the following lines i.e. FullscreenViewportX/FullscreenViewportY, and insert your Desktop's current resolution Mode.....

Do you have a Dual-core CPU from AMD ? Have you installed the Dual core optimizer, if needed ?

Are you playing Single Player or MP ? DX can be installed/updated from here, but if this doesn't include all the libraries, then look for an early version:

http://www.microsoft.com/downl...1b-bc6a-9b6652cd92a3

Btw, do you have this file i.e. xinput1_1.dll inside your 'Program Files <x86>\Ubisoft\Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System' path ?

As an extra side note, if the above methods do not work, and/or the Game still doesn't launch under Windows 7, then try downloading and applying this fix which I've uploaded. But, first make a BACKUP of both the original executable (.EXE) files.

This should work on all versions of the Game, since it looks like none of the patches (v1.01 & v1.02) have modified the main executable, and the file Checksum (i.e. for SplinterCell4.exe), Imo. MP may or may not work properly.

http://www.2shared.com/file/yKLwA7s2/SCDA-fix.html

Alle Lösungen mal durcharbeiten, dann kannste dich ja nochmal melden
    Geändert von eXi (20.08.2011 um 13:08:47 Uhr)

Moderator Avatar von Dmx6
    Blog-Einträge
    3
    Renommee-Modifikator
    17
    Stefan nach dem nächsten Doppelpost gibts Punkte, wir haben nicht umsonst Forenregeln.

Neues Mitglied
    Renommee-Modifikator
    0
    Jo ich kannn dir helfen geh in den offline ordner und systeme nimm die exe mach eine verknüpfung auf den desktop und geh auf die verknüpfung eigentschafen
    dann auf das ziel da schrteibst du das rein Auf die "SplinterCell4.exe"- Verknüpfung gehen, Rechtsklick und Eigenschaften wählen.

- hinter dem Pfad -ll–lowrestex eingeben. (Achtung! Leerstelle-ll–lowrestex ok dann starte mal über die verknüpfung viel glück