• TexTools 1.1.0 Addon fr Blender verffentlicht



    Das von 3ds Max bekannte TexTools Addon wird nun auch fr Blender entwickelt und stetig um neue Funktionen erweitert. Die aktuelle Featureliste im blenderartists.org Posting nennt folgende Funktionen:

    Size tools
    - Set UV/texture/baking size & padding
    - Crop selection to UV bounds
    - Resize or extend UV canvas
    - swap and change UV channels
    - Reload all Textures

    UV Layout tools
    - Align Verts / Islands
    - Align Island to edge
    - Rotate 90 degree to bounds
    - Align and UV shells by size,
    - Iron Faces: unwraps selected faces to UV Island

    Selection tools
    - Select similar UV islands
    - Select overlapping UV islands
    - Select Island Bounds in 3D view

    Texel Density tools

    - Assign checker maps with non square, square in any sizes
    - Get texel density from objects or selected mesh faces
    - Set texel density to selected objects or selected mesh faces
    - Scale texel density by individual UV islands or as a combined group

    Texture Baking
    - Bake: Select object and press bake: That easy!
    - Anti Aliasing for all bake types
    - Bake to single texture or multiple
    - 6 bake types: AO, ID map, normal, cavity, worn, gradient Z. And more to come.
    - Automatically group objects by matching names.
    - Supports lowpoly, highpoly to lowpoly, with or without cage and or floating objects
    - Explode: Explode bake pairs
    - Organize: Auto match bake object names by location and bounding box matching

    Im Posting selbst und auf der Downloadseite des Autors finden sich zahlreiche Erklrungen mit Bildern und GIFs.
    Kommentare 2 Kommentare
    1. Avatar von Josch
      Josch -
      Das schaut ja ziemlich mchtig aus! Muss ich mir bei Gelegenheit wirklich mal angucken. ich denke, dass bei mir bald wieder Modelling-Aufgaben anstehen, da werde ich das testen.
    1. Avatar von Campen
      Campen -
      Uh, die UV Sachen sehen sehr ntzlich aus! Direkt mal installiert.
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